Sivut

lauantai 12. toukokuuta 2012

Mun vakiomeikit

Nyt päätän esitellä mun vakiomeikit, eli siis ne meikit joita yleensä käytän, ja joita käytän eniten. Mun perus meikki on se, että laitan meikkivoiteen ja puuterin, ripsivärin, poskipunan/aurinkopuuterin sekä silmäkulmiin valkosta kajaalia ja joskus laitan mustalla kajaalilla rajaukset. Tykkään tosin enemmän rajauksia tehdessä eyelinerista mutta en oo saanu aikaseksi ostaa sitä pitkään aikaan joten nyt mulla on ollu käytössä kajaali.


Meikkivoiteena mulla on tällä hetkellä Lorealin True match. Voide on aika nestemäistä ja tosi helposti levittyvää, mutta jos on kovin rasvainen iho, niin tätä en sillon suosittele koska toi meikkivoide alkaa aika helposti kulumaan ja kiiltämään iholla jos on vähänkin rasvainen iho. Mulle toi meikkivoide on osottautunu hyväksi, tosi helposti levittyy ja peittääkin ihan hyvin.
Meikkivoiteen levitykseen käytän sientä, jotkut levittää sormilla mutta mä en osaa.


Puuterina mulla on tällä hetkellä Max Factorin meikkipuuteri. Mun mielestä toi peittää todella hyvin ja on riittoisaa (tietenki riippuu käyttäjästä). Puuteria ei tartte edes hirveästi laittaa, koska se peittää niin hyvin. Tällä hetkellä mulla on toi puuteri sävy 3, joka on mulle vähän liian tumma mutta taidan seuraavaksi siirtyä numeroon 2, luulis sen olevan sopiva.


Poskipuna on Lorealin ja se on osottautunu tosi hyväksi! Helppo levittää ja ei kyllä mun mielestä lähde iholta kovin herkästi pois. Mulla on ollu aika pitkään toi sama poskipuna ja en usko että vaihdan toiseen ellei löydy joku vielä parempi. Aurinkopuuterina on Rimmelin Natural Bronzer. Aurinkopuuteri on ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi hyvä. Tota on aika hankala levittää koska se menee helposti sellaseksi "murskaksi", mutta siis ihan ookoo tuote silti, etsin silti parempaa aurinkopuuteria. Ehdotuksia?


Kajaali on Lumenen natural code ja se on ihan hyvä kajaaliksi. En hirveesti tykkää kajaalista silleen yleensä ku se menee paljon helpommin "tahmaseksi" ja suttuseksi kuin eyeliner ja sillä on aika hankala tehdä ohuet viivat, kun taas eyelinerilla se onnistuu helposti. Yleensä näytän (kun teen kajaalilla rajauksia) melkoselta pandakarhulta, mut onneksi ne rajaukset ees joskus onnistuu.. Eyeliner täytyis silti käydä ostaa, onko mitään ehdotusta hyvästä eyelinerista?
Ripsivärinä toimii (ja on toiminut pitkään) maybellinen one by one ja se on osottautunu tosi, tosi hyväksi! Tekee ripsistä kyllä just sellaset ku haluankin eli tuuhentaa ja pidentää. Mulla on ollu tätä aikasemmin myös se keltanen vähän samantyylinen ja sekin on tosi hyvä, mut tää vielä parempi. Markkinoille on tullu hiiirmuisesti uusia ripsivärejä (ja tulee koko ajan) tän jälkeen, varmaan satoja, mutta mitään muuta en oo vielä oikeen edes kokeillu ku tää on niin luottotuote.
Valkoinen kajaali on mysteeri, siinä mielessä, että en muista yhtään minkä merkkinen se on ja mistä oon sen ostanu. Se on ollu mulla niin kauan. Mutta niinku kuvasta huomaa niin kulutettu sitä on ja kohta se loppuukin. Mä tykkään käyttää valkosta kajaalia silmäkulmissa, jonkun mielestä se on "linnunpaskat silmäkulmissa" ja joo on munkin mielestä jos sitä ei osaa käyttää kohtuudella mut jos ja kun käyttää kohtuudella niin se korostaa kivasti silmiä ja tuo niihin vähän ilmettä.
Ripsiharjana mulla on joku citymarketista ostettu, ihan hyvä harja :)


Luomivärejä on niin paljon kaikenlaisia upeita, että ois ihana ku vois vaan hamstrata kaikki itselle. Vaikken edes kovinkaan usein käytä luomiväriä niin silti tykkään ostaa niitä. Noi kaks pitkää ja "isoa" luomivärijutskaa on tokmannilta ostettu, toinen on saanut vähän osumaa lattialle pudotessaan mut ihan hyvin voi käyttää vielä. Tykkään noista siksi koska noista on helppo tehdä yhdistelmiä. Siis esim. vaikka tota tummanharmaata (tai no hopeahkoa) koko luomelle ja mustaa ulkonurkkaan ja vaikka mitä yhdistelmiä noista saa tehtyä jos vaan viitsii ja jaksaa tehdä :) Ja ennen kaikkea osaaa!
Toi Lorealin kuparinen (oikeestaan kultainen) luomiväri on aivan parasta! Tosi hyvin levittäytyy luomelle eikä kulu kovin herkästi, tykkään tosi paljon! Toi ruskea-valkonen luomivärijuttu on kans ihan kiva, sillä on myös helppo tehdä yhdistelmä, mut sitä en muista yhtään mistä se on ostettu.


Ensimmäinen huulikiilto on Lumenen natural code. Huulikiilto on ihan hyvä mut vähän sellanen liian "tahmaava" (onkohan tuo edes sana..). En muutenkaan tykkää kauheesti käyttää huulikiiltoja niin voi kyllä johtua siitäkin, etten kauheesti tykkää. Toinen huulikiilto on yves rocherilta, joka on osottautunu ihan hyväksi. Tosin ei se niin paljoa antanutkaan täyteläisempää muotoa huulille ku luulin, mut kuitenkin vähän. On muuten kyllä huulikiiltona hyvä, ei oo yhtään sellanen tahmea niinku toi lumenen.
Ja toi kulmakynä+väri ei kuulu kyllä tähän huulikiiltoporukkaan mut esittelen sen nyt kuitenki tässä. Eli mulla on kulmakynänä Lumenen kulmakynä, joka ajaa ihan hyvin asiansa, oon tyytyväinen :)

Siinäs ne nyt oli! Pahoittelen huonosta kuvanlaadusta mut illalla se ei oo mikään maailman parhain... 






13 kommenttia:

  1. Marketeistakin saatava Maybelline - Eyestudio Lasting Drama Gel Eyeliner, tai joku muu geelimäinen eyeliner. Nestemmäisiin en enää koske ikinä.

    VastaaPoista
  2. Miksi käytät meikkivoidetta ja meikkipuuteria päällekäin? :O Eikös meikkipuuteri ole meikkivoide+puuteri samassa? Ja meikkivoiteen päälle laitetaan irtopuuteria, jota sit tarvittaessa korjaillaan päivän mittaan kivipuuterilla. Näin oon ainaki ite aina toiminu, jos oon halunnu kunnon pohjan (jotku juhlat tms.) niin sit voide+irtopuuteri, jos kevyemmän (esim. töihin)niin sit pelkkä meikkipuuteri :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa ihmettelin kun edellinen ano. Kukin tyylillään, mutta mä kuvittelisin että meikistä tulis liian raskas kun ensin on noinkin peittävä meikkivoide pohjalla ja siihen vielä meikkipuuteri? :)

      Poista
    2. Puuteria ei sais laittaa iholle jos ei oo meikkivoietta.. aiheuttaa epäpuhtauksia...

      Poista
  3. Mä olen käyttänyt tota lorealin meikkivoidetta jo pitkään ja se on ihan huippuhyvä kyllä. Peittää tarpeeks ja tosta löytyy noita ihan vaaleita sävyjä, mikä on ihan loistojuttu. Kun musta tuntuu että kun on käyttänyt joskus maybellinen yms. meikkejä niin se vaalein "ivory" on aina vähän liian tumma kun mun iho on kun kalkkunalla pitkin vuotta :D Eikä toi oo hinnallakaan pilattu! Samoin toi lorealin poskipuna on mun lemppari! Mä käytin joskus tota rimmelin aurinkopuuteria ja totesin saman, että se ei oo kyllä ihan hyvää. Lorealin aurinkopuuterista tykkäsin, mutta nyt ostin vähän aikaa sitte gina tricotin muutamalla eurolla aurinkopuuterin ja totesin sen ihan hyväks :) Se on vaan ehkä vähän turhan kimaltelevaa mut kesällä jos on naama ottanu vähän väriä ni sehän on vaan kiva!

    VastaaPoista
  4. Mulla on ollut itsellä käytössä jo monta vuotta Seppälästä ostettu Wet'n Wildin aurinkopuuteri. On tosi hyvä hintalaatu suhde! Alle kympin maksaa ja kestää kyllä tosi pitkään, mulla käytössä ollut nyt sama aurinkopuuteri kohta vuoden :D Ostan aina sen, kun se on niin hyvä!!

    VastaaPoista
  5. Olen seurannut blogiasi, blogisi on elämää täynnä! Ihailen sitä.Jatka näin,pienistäkin hetkistä löytyy jotain josta voi nauttia ja iloita!Ja sinulla on ihana poika!

    VastaaPoista
  6. Oi....
    Tiedänhän sen että ymmärrä en kuinka suuri on surun määrä
    siks puhu mä en, siks vaikenen ettei sanani olisi väärä.
    Tää hiljaisuus kantakoon teille sen,
    osanottoni suurimman,lämpöisen.."

    Omaislle voimia!

    VastaaPoista
  7. Edelleen olen järkyttynyt poismenostasi :/ <3

    VastaaPoista
  8. Miten kommentit on hävinny? O_O

    VastaaPoista
  9. Ihmettelen ihan samaa, että miten täältä häviää kommentteja? :o

    VastaaPoista
  10. Ottikohan A liian aikaisin uuden naisen.. :(

    VastaaPoista

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita, kunhan ne ovat asiallisia :) Kiitos kommentistasi!