Sivut

perjantai 24. helmikuuta 2012

Pole dance

Mua on alkanu enemmän ja enemmän kiinnostamaan tankotanssi. Se tuntuu nykyisin olevan melko suosittu laji ja itsekkin haluaisin päästä sitä oikein kunnolla kokeilemaan ja treenaamaan. Täällä missä mä asun, ei vaan oo mitään mahdollisuuksia käydä missään tankotanssikursseilla, valitettavasti. Ainakaan vielä. Ja mä maailman malttamattomin ihminen en kyllä millään jaksais odotella, että EHKÄ jossain hamaassa tulevaisuudessa se tännekin rantautuis, joten oon miettiny oman tangon ostamista.


Nyt kaipailisinkin paljonpaljon vinkkejä tätä tankotanssia varten, siis ihan sellasia perusjuttuja mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, millä liikkeellä (tai millä jutuilla) kannattaa lähteä alottelemaan tuota tanssia ja niin edespäin, kyllähän te tiedätte. Kaipailisin myös vinkkejä hyviin tankoihin? Mä en nimittäin tosiaankaan tiedä mitkä tangot on hyviä ja mitkä ei, ja mua pelottaa ihan hirveesti ite alkaa valikoimaan yhtään mitään tankoa, koska mun tuurilla tilaan jonku aivan väärän ja huonon.

Mun mielestä tankotanssi on vaan jotain tosi hienoa ja haluaisin itsekki joskus olla yhtä hyvä siinä, kun monet muut. Ja pakko sanoa, että BB:n Janica osaa kyllä sen homman, siis tankotanssin. Vaikka enemmänhän se taitaa sillä strippausta olla, mutta katoin vähän aikaa sitten yhden videon, missä se tankoili, niin hyvin on silläki liikkeet hallussa! 

Mutta, tiedän kyllä ainakin Hannan, joka tätä treenaa paljonkin ja oon kyllä niin kateellinen miten hienosti Hanna osaa tangon kanssa olla, ja liikkeitä tehdä. Hannalta ehkä osaisin odottaa ainakin asiantuntevia vinkkejä, mutta myös muut vinkit on enemmän kun tervetulleita!
Nyt vaan vinkkejä mulle kehiin, että pääsen alkuun! :)

11 kommenttia:

  1. Mäki haluisin harrastaa tota ja täs lähellä kuulemma oli alkanu joku kurssi jo! :) Pitää seuraavaks hakee sinne kurssille kun uus alkaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi vitsi, oispa täälläkin kursseja :) ne on kuulemma vaan yleensä tosi kalliita. :-/

      Poista
  2. Tankotanssi on kyllä kivaa :P Tilasin oman tankoni http://pole-a-holic.mycashflow.fi/product/58/x-pole-sport tuolta. Ja otin ton kromi 45mm. Ja on kyllä ollu hyvä! Ekan kerran oli vähän asennus ongelmia, mutta nyt se on kyllä ihan helppoo :D

    Liikkeitä oon ite harjotellu kattomalla netistä kuvia tai videoita (youtube,blogit, tankotanssi.fi ja sieltä videot) ja sitte ihan ite testaamalla kaikkee. Tosin nyt on taas vähän jääny toi tankoilu, mutta eiköhän sitä kohta taas vois alkaa reenailee.

    Meillä päin ei myöskään ollu mtn tankotanssi harrastus mahollisuutta sillon, kun tilasin tuon, mutta nyt tammikuussa oli alkanu, mutta oli hiukan kallista niin ei ois kyllä ollu vara maksaa:D 10 Kertaa 170euroo :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, mäki niiin haluaisin oman tangon! :-D Vielä ei ihan kuitenkaan oo varaa sellasta hankkia.. Mutta etukäteen kyselin vinkkejä ja kiitti sulle tuosta sivustosta, käyn tutkiskeleen :) Joo videoitahan täällä netissä riittää, ja kaikenlaisia ohjeita myös, onneksi! Joo, niin oon kuullu että se on tosi kallista.. :-/ mieluummin ostaa itse sen tangon ja harjoittelee vaikka joka päivä jos haluaa :D

      Poista
  3. Khihi. :-P
    Ihan ekaksi kannattaa tarkistaa, että tangon asentaminen haluamaasi paikkaan/asuntoon on mahdollista. Kannattaa googlata tarkemmin, mitä kriteereitä sisäkatolla on, mä en osaa tarkemmin selittää! Huonekorkeus on myös hyvä mitata etukäteen.

    X-polea suosittelen, ei tarvitse kiinnittää ruuveilla. Niitä on saatavilla ainakin 45mm tai 50mm, eri materiaaleja ja pyöriviä tai staattisia. Eli valinnanvaraa on. :-) Mulla on staattinen 45mm kromia ja tykkään.

    Ihan pelkällä kotitreenauksella on vaan se huono puoli, että nettivideoista ei aina tiedä miten liikkeet tehdään oikein ja turvallisesti. Itse seurailen poledancedictionary:a ja haen inspiraatiota esim. wikipolesta ja tankotanssiforumilta. Poledancedictionaryssa on ihan alkeistasonkin pyörähdyksiä, joista voisi olla hyvä aloitella. :-)

    Eipä siinä muuta kun tankokaupoille, hyvässä liikkeessä myyjätkin osaavat neuvoa aloittelevaa tankoilijaa. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo aivan :) Kiitos tankovinkistä, oon kuullu nimenomaan tosta tangosta pelkkää hyvää, joten uskoisin et se vois olla aikas hyvä mullekkin :) Täytyy sitten (kun sen tangon joskus saisin hommattua..) niin käydä kattoon noita paikkoja missä sä oot ohjeita katellu :-) Että kiitos vinkistä! :)

      Poista
  4. Minäki haluuuun ihan kauheesti! Jarno lupas mulle ehkäpä ostaa oman tangon si ku raskaudesta "palaudun" ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonni! :) mäki voisin pyytää tota tankoa vaikka hmm.. joululahjaksi Antilta? ;D Hehee..

      Poista
  5. Tätä ois kyllä tosi kiva kokeilla! Pitääki selvittää oisko täällä mahdollisuutta tälle harrastukselle. :) Ja siinä ois ees vähän omaakin aikaa sitten tulevaisuudessa. Ja on varmasti muuten tehokasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kannattaa selvittää :) Ja toi on huippu tapa kuluttaa sitä omaa aikaa ;) Ja on varmasti, kyllä tossa hyvin treenautuu, ainaki mitä oon nähny ja kuullu. :)

      Poista

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita, kunhan ne ovat asiallisia :) Kiitos kommentistasi!